גיל שנה זה גיל מיוחד שכל הורה עובר עם הילד שלו .בשלב זה הפעוט שלנו פשוט מתוק בצורה שמרגישים שחובה לתעד:) ולפעמים בא לנו ליצור לו זיכרון מיוחד שישאר איתו עוד שנים קדימה ויגרום לו להיות בהלם בכל פעם שיראה איזה מתוק הוא היה בגיל הזה.
אז אזרתם אומץ  והחלטתם שאתם רוצים לתת לבייבי שלכם חוויה מיוחדת וזיכרונות מדהימים שישארו איתו לתמיד אך עם זאת ולמרות הכול עדיין יש את יום הצילומים עצמו שסוף סוף קבעתם והורים רבים פשוט נלחצים מיום הצילומים כי חוששים מכל מיני סיבות, אולי הוא יהיה עייף? אולי יבכה? אולי לא יחייך? סיבות לדאגה לא חסר, וכנ”ל אתגרים. את זה אני יודעת כצלמת וכאמא. אבל אני כאן לרכך לכם את הקרקע לשפוך טיפה אור על הדברים ובסה”כ לגלות לכם שהשד שכל כך חששתם ממנו לא כ”כ נורא וזאת לגמרי חוויה מיוחדת במינה 🙂 אחת שתגידו תודה רבה ותחכו לילד הבא שיגיע להצטלם.
אז עכשיו שהבנו מה עומד מולנו… שנתחיל?

שנץ:

שנת צהריים! הדבר שכל כך חסר לנו כמבוגרים ובמיוחד כהורים והיינו שמחים ליהנות ממנו ככה באמצע היום. במבט קדימה ותכנון נכון עם שנץ בזמן המתאים זה יכול להקל עלינו בצורה מדהימה. כי מי כמוכם כהורים יודעים שכשהם עייפים הם יכולים להיות ממש בייבי אחר לגמרי.

אז בתור התחלה בדקו עם הצלמת, באיזו שעה הצילומים מתקיימים? ולפי זה תכננו את השנץ של הבייבי שלכם.
תינוק ערני יבכה פחות על הסט ויהיה חייכן כמו שאנחנו מכירים אותו בבית. בקיצור שימו ♥ לשנ”צ.

אוכל:

מכירים את זה שאתם רעבים ואז יש לכם עוד כל מיני משימות לעשות וזה הופך אתכם לעצבניים במיוחד? אותו הדבר הקטנטנים שלנו. 

לכן פה נכנסת לעזרתינו הפחמימה שתציל אותנו מכל מצב רוח רע ואם היא גם יפה ומצטלמת טוב אז זה בונוס.

מה זה אוכל שמצטלם טוב ? הנה רשימה לדוגמא:
פרעצל- הבייגלה הקלאסי שכולנו מכירים.
לחמניה עגולה ויפה.
חבילת שוקולד- עדיפות לטבלה של שוקולד שהילד יאהב.
ענבים- ירוקים שחורים אדומים הכול תופס. אם יש לילד טעם מועדף שמגרה אותו- לכו על זה.
אבטיח- כמובן תלוי בעונה אבל אם יש תמיד אפשר.
תותים- תרגישו חופשי זה יהיה מתוק ואתם תתרגשו ותהנו ביחד עם הילד.

 אל תשכחו שבסופו של דבר אצל הקטנים שלנו זה ממש כמו אצל הגדולים, חיוך ומצב רוח עובדים רק אם הבטן לא ריקה:)

נוחות:

בהרגל שלנו כהורים זה כשיוצאים עם הילד אנחנו רוצים לדאוג שהוא יראה כמה שיותר טוב ומשקיעים הרבה זמן מאמץ בלמצוא את הבגד הכי נוח והכי יפה שיהפוך את הילד שלנו להכי יפה ומיוחד שאנחנו יכולים. אלא שהפעם זה ישחק לרעתנו ההמלצה שלי ובעיקר מניסיון היא שהכי טוב אם פשוט תביאו כמות של 2-3 סטים לצילומים במקסימום. תינוקות אוהבים נוחות וזה לא כזה נח להחליף הרבה פריטי לבוש. מרגישים שיש יותר מדי אופציות? הכול יפה ? לא יודעים במה לבחור? אתם תמיד יכולים להתייעץ עם הצלמת ולבקש ממנה הדרכה בנושא הלבוש, הצבעים והאביזרים שתרצו לשים על הבייבי שלכם כדי שיהיה הכי יפה מרגש ומיוחד. תרגישו חופשי לפנות ולהתייעץ.

הביאו פריטים מוכרים:

יש לילד שלכם שמיכי ? איזה צעצוע שקשה לו לשחרר? תחפשו בבית את הדבר שגורם לו להרגיש בנוח  ותדאגו להביא את זה איתכם. הביאו את הדברים האהובים עליהם לצילומים כדי לספק נוחות והיכרות. כך שגם אם הסביבה שונה ולא מוכרת לתינוק שלכם החפץ האישי שלו יגרום לו להרגיש שייכות ונוחות בסיטואציה. שימו לב שאם אתם מתלבטים על משהו ואתם לא יודעים מה לעשות עם זה, פנו לצלמת- תתייעצו איתה, תשלחו תמונות ותמנעו מהספיקת כפיים של “אחחחחח חבל שלא הבאנו את זה.”

היו סבלניים:

 כשאנחנו מכניסים את הבייבי שלנו לסיטואציה מעט שונה ולא מוכרת הם יכולים להפוך לפעמים לבלתי צפויים או חסרי סבלנות

תכלס בדיוק כמונו. אבל אל תדאגו אין צורך להילחץ! פשוט תהיו סבלניים:) 

תאפשרו הפסקות, קחו לחיבוק, תנו לו לעשות ביס בפחמימה האהובה ותשרו אוירת רוגע. התנהלות רגועה שלכם ושל הצלמת תגרום לסשן לזרום ולתינוק להנות ולהיות נינוח.

 

שלבו בני משפחה:

כחלק מהניסיון לגרום לתינוק שלכם להרגיש יותר בנוח ויותר באווירה רגועה ונעימה אפשר ורצוי לשים אותו קרוב לבני משפחה. זה יכול להיות אח גדול שמאוד מאוד מתרגש להיות חלק מהתמונה, אמא שמתמוגגת מאושר רק מלראות את הבייבי שלה מדגמן. קרבה של התינוק לבן משפחה יכול לעזור לשמור על התינוק רגוע ושמח במהלך הצילום.

 

עבודה עם צלמת מקצועית:

 צלמת מיומנת שמנוסה בצילומי גיל שנה יכולה לעזור ליצור סביבה רגועה וללכוד רגעים יפים. היא תדע להוביל את התינוק שלכם ואתכם לסיטואציות החלומיות שאתם רוצים לראות בתמונות, תדע לגשת לבייבי שלכם ולהוציא את החיוכים הקטנים שאנחנו תמיד מחפשים בתמונות. במרוצת השנים אתם לא תזכרו כמה שילמתם לצלמת, אבל אתם כן תזכרו את החוויה, את המקצוענות וכמובן אתם תוכלו להנות מתוצר איכותי לכל החיים.