החורף בישראל (אם אפשר לקרוא לשבוע מעונן מתוכם יומיים גשומים “חורף”) נותן לנו המון ימים של חסד עם שמש עדינה ומזג אויר סתווי ונעים כזה שכיף לטייל בו.

 הירוק של הטבע פורח בחלק מהמקומות והאווירה הנעימה בחוץ מקלה על כל התהליך. ולכן אין שום סיבה לפחד מצילומים בחורף.

עכשיו אחרי שעברנו על הדברים הטובים בעונה האהובה עליי, הנה כמה סיבות מדוע צילומי חורף יכולים להיות בניגוד למה שרובנו חושבים דווקא רעיון מצוין:

 

נופים סתווים: 

נופי חורף מכוסים בעלי שלכת כתומים יכולים ליצור רקע קסום לתמונות שלך. כן כן, לא רק ירוק משתלב יפה עם התמונות גם הכתום של עלי השלכת מסייע המון והם מוסיפים אווירה של סתיו, חו”ל, ושלווה לתמונות שלך, ולגרום להן לבלוט מעונות אחרות.

 

תאורה טבעית: 

כשנצלם בחוץ בזמן הקיץ נעדיף לעשות את זה מוקדם בבוקר או לפני השקיעה בעיקר כי השמש יוצרת צללים קשים והאור המאוד חזק לא מצטלם יפה לעומתו, אור החורף נוטה להיות רך יותר ומפוזר יותר. האור העדין הזה יכול להחמיא לפורטרטים, להפחית צללים וליצור מראה אחיד ומושך יותר. ככה שבסופו של דבר אנחנו מגיעים  למצב שמבחינת תאורה ושעות פעילות לצילומים החורף מנצח פה בגדול. כבר הזכרתי שזו העונה האהובה עליי? 

 

נושאים עונתיים: 

החורף מציע הזדמנויות מיוחדות לשלב נושאים עונתיים בצילומים שלך. 

ניתן להשתמש בקישוטי חג, בין אם זה פורים,חנוכה, נובי גוד ומה לא.

תמיד אפשר לשלב תלבושות חורף נעימות ואביזרים חמים כמו צעיפים,(לא כולל צעיפים של קבוצת כדורגל) כובעים , מטריה שקופה  (מצטלמת מדהים!!!) וכפפות.

 כל מה שתבחרו (כמעט) מאביזרי החורף יעזרו כדי לשפר את האווירה הכללית של התמונות.

 

אפשרויות ייחודיות לארון בגדים: 

לאופנת הקיץ יש רציונל אחד פשוט של שכבה דקה אחידה ומאווררת. לעומתה אופנת החורף מספקת מגוון של אפשרויות מסוגננות,חלקן עבות חלקן דקות וממגוון אדיר של חומרים. אפשר לשלב מעילים קצרים עד המותן או ארוכים עד הברכיים. וז’קטים אלגנטיים ועד לבגדי שכבות ומגפיים. המגוון בבחירות הלבוש יכול להוסיף עניין וסגנון לתמונות שלך. דברים שבסופו של דבר יהפכו כל תמונה ללקוחה מהאגדות.

 

מיקומים פחות צפופים: 

הקיץ מביא איתו תקופה של חופשות והרבה מיקומי צילומים פופולריים נוטים להיות עמוסים במגוון רחב של אנשים שמנצלים את החופשות כדי לבקר שם. לעומת זאת הם פחות צפופים בחודשי החורף, מה שמאפשר לך לצלם ללא הסחות דעת ונותן לך יותר חופש יצירתי. בנוסף העובדה שאתם נמצאים במקום יחסית ריק יאפשרו לך להפתח ולהרגיש יותר חופשי גם מהמחשבה של מה יחשבו עליי מי שמתסכלים מהצד.

 

יצירתיות עם צילומי פנים:

אם מזג האוויר בחוץ קיצוני מדי, את עדיין יכולה להיות יצירתית עם צילומי פנים. מקומות פנימיים עם חלונות גדולים יכולים להציע אור טבעי יפהפה, ותוכלו להשתמש בקישוטי חג או בחלל פנים נעים כדי להוסיף אופי לתמונות. ככה שאם אנחנו נמצאים באיזור החגים של סילבסטר או נובי גוד הקישוט הפנימי של הבית לכבוד החג והלבוש המסורתי יוכל להפוך תמונות משפחה שגרתיות לחוויה בלתי נשכחת שתזכר לעוד הרבה ותתועד.

 

שחק עם אלמנטים: 

החורף מציע הזדמנויות לאפקטי תמונה ייחודיים, כגון לכידת טיפות גשם על המטרייה על חלון הרכב על מראה או כל דבר אחר שבעצם יגרום לך להרגיש כאילו את חיה בקליפ.

 שימוש בערפל שקורה בדר”כ בבקרים יכול לסייע כדי ליצור אווירה חלומית בתמונות.

בנוסף שימוש בשלוליות, מטריות שקופות, כוסות עם שתיה חמה יכולות להפוך את הסשן מסתם עוד סשן למשהו למיוחד.

 

גמישות בתזמון: 

שעות היום בחורף נגמרות די מהר, אני יודעת מה אתם חושבים, למה שחלון קצר יותר ופחות שעות  יהיה לנו טוב יותר? אבל דווקא בגלל שימי החורף קצרים יותר, זה אומר שלא צריך לחכות לשעת הזהב לתאורה רכה וחמימה. הימים הקצרים יותר השעות הכי טובות קורות בטווחים רלוונטים וככה יכולים להתאים גם לצילומים בחלקים שונים של היום. תמיד תזכרו שבסופו של דבר במהלך החורף גם בשעות המממוצעות של היממה האור יהיה רך ועדין. בנוסף כשהגולדן האוור של השקיעה הוא ב17 הילדים עוד יספיקו להיות במיטה ב21 בזמן שבמהלך הקיץ שעת הגולדן האוור תגיע רק  באיזור 19 שמשם הילדים מתחילים להיות גבוליים.

 

לחבק את הקור: 

צילום חורף יכול להיות הרפתקה בפני עצמה. נכון שבקיץ בריזה מהים או ממקור אחר יכולות להקל עלינו אבל החורף מביא איתו יתרון שהבגדים תמיד ישמרו עלינו חמים ולא נהיה תלויים בפתרונות אחרים. דווקא אימוץ מזג האוויר הקר יכול ליצור רגעים גלויים וטבעיים בין המצולמים, ולהוסיף אותנטיות לתמונות. כמו ילד קטן מחזיק שוקו חם מהביל ומעלה אדים. או תמונה שלך ושל בן זוגך חולקים משקה חם בפנים או בחוץ.

 

בלתי נשכח ונצחי: 

צילומי חורף לעתים קרובות מעוררים תחושת נוסטלגיה וחום,הזכרון הקטן מהצילומים בטבע הסתווי, או בתמונות המשפחתיות של החג, צילומי המשפחה\זוגיות שעשינו דווקא בזמנים האלה ויצרנו זכורנות חד פעמיים שלא יחזרו וזה מה שהופך אותם לבלתי נשכחים ונצחיים במשך שנים רבות.

 

למרות היתרונות הללו, חיוני לקחת בחשבון את תנאי מזג האוויר, ולהתכונן בהתאם לצילומי חורף. הקפידו להתלבש חם ולקחת הפסקות כדי שכולם יהיו נוחים ובטוחים במהלך הפגישה.

מקווה ששכנעתי אותכם למה דווקא החורף היא העונה המתאימה לצילומים.